fredag 20 mars 2009

Torsdag




Ledsen att jag inte skrev något i går kväll men jag var så trött när vi kom hem från Dempsey Hill. Det var verkligen en oas här i storsta´n. Det kändes som om vi kom ut till landet fast det ligger så nära oss. Det var massa träd och två gator där det fanns många restauranger. Läget var lugnt och harmoniskt. Vi hade bestämt träff med Mattias familj.

Dessförinnan hade dagen gått i ett enda huj. Jag hade städat hemma samt putsats våra glasdörrar, ni skulle se de andra fönsterna de är så skitiga. Jag har undrat ett tag hur man putsar fönster på 18:e våningen när fönsterna inte går att öppna, har ni någon idé? Efter det åkte jag till resebyrån där vi bokat en resa till nästa helg. Då ska vi åka till Bintan som ligger i Indonesien. Det är knappt en timmes båtresa härifrån. När jag kom dit och skulle betala med check som Anders skrivit på har han stavat ordet tusen fel. När jag försöker rätta till det blir det en aning kladdigt och de säger att de inte kan godta den då. Jag höll på att koka över, det här landet är helt tokigt när det gäller välskrivning. Nu kommer det någon till oss om en stund för att hämta den nya checken som Anders har skrivit ut.

Här i Singapore är det väldigt ovanligt att man betalar med kort. Det är kontanter eller checkar som gäller. Dessutom verkar de inte ha några ID-kort utan litar helt och hållet att man alltid skriver sin namnteckning identiskt. Försök med det ni!

2 kommentarer:

  1. Vilken byråkrati, kunde de inte tåla att "tusen" var felstavat då? Undrar hur man överlever med dyslexi i det landet...?
    Ja du Sara, det ska bli intressant att se hur du lyckas få de där fönstren putsade... Kanske du skulle passa på att gå nån kurs i fasadklättring! *fniss*

    Hoppas ni får en riktigt trevlig helg (igen!, visst är det alltid fredag och måndag!?)!

    Kramar
    Annika

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Ida frågar vad Elsas kompis heter?

    SvaraRadera