måndag 30 mars 2009

Arg


Det var en arg och uppretad man som just har lämnat oss och allt pga banken. Han har fått avslag på en kortansökan som han gjorde på banken. När han besökte banken för någon vecka sedan sa de att allt var okej. Idag kunde ingen ge en förklaring varför de avslagit ansökan?? Hur arg kan man bli och hur ska man göra för att det ska gå igenom?

Nu har Anders iallafall åkt till flygplatsen för att flyga till Sverige. Planet lyfter vid midnatt och han landar i Göteborg imorgon förmiddag. Nu ska han jobba i Sverige och vi andra är hemma här i Singapore. Måste säga att det känns en aning konstigt att det nu är omvänt mot vad det har varit. Han kommer hem den 8 april så vi har ganska många dagar att bara vara för oss själva. Karl har fortfarande skollov till tisdag nästa vecka men Elsa går åter i skolan som vanligt.

Jag och Karl var hemma mycket den gångna veckan, men nu är det dags att göra något tillsammans. Jag har tänkt åka till en bokhandel och köpa några böcker som de kan läsa.

2 kommentarer:

  1. Nu har jag läst in det jag har missat. Vilken härlig resa ni verkar ha haft! På tal om Karls klippning måste vi ju hitta en ny frisör till Alma. Undrar om det finns någon i Umeå där man sitta i en bil, se på film och få en klubba??

    Nu väntar vi på att få träffa Anders. Produkterna är inköpta och jag har lagt ner den rosa lilla figuren som var i Elsas jacka. Kanske vi kan passa på att hämta sommardäcken i Röshult?

    SvaraRadera
  2. Hej på er! Det var ingen dålig "lillsemster". Det ser så underbart ut på bilderna. Hampus frågade varför vi inte kan åka dit..... ja vad svarar man på det, vi har ju Kolmården att se framemot. Dit åker vi den 16-17 Maj hela gänget.
    Jag förstår dig att det känns konstigt att Anders åker ill Sverige och ni är kvar "hemma".
    Skönt att barnen verkar kommit in i rutinerna nu och lika så du Sara. Ha det så gott! Kram Martina med familj.

    SvaraRadera