måndag 23 mars 2009

Klippning


Jag och Karl har haft en lugn dag. Jag har ingen aning vad hans lov kallas för men det är inte något religiöst då de andra skolorna inte har lov. På eftermiddagen gick jag och Karl till Tiong Bahru Plaza för att leta efter badkläder till honom och någon som kunde klippa hans hår. Vi hittade en frisör nere brevid vår affär som jag tyckte kändes ok. Det visade sig att man betalade $10 i en automat och fick ett kvitto, sedan väntade man på sin tur. Han blev fin men det roligaste med hela klippningen var när de dammsög han huvud för att få bort alla lösa hårstrån när de var klara. Så skrattade vi lite.

Efter det gick vi och hämtade Elsa och sen tog vi MRT till Harbourfront. Därifrån gick vi till Jenni och barnen. De har besök av hennes föräldrar just nu. Vi badade en stund och efter det blev vi bjudna på kaffe och bullar som var nybakade. Smakade himmelskt!

2 kommentarer:

  1. Hej Elsa

    Här kommer hälsningar från Julia och hennes farmor. Hoppas att ni har det bra. Om du vill får du gärna maila mig på emanuelfagerberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vi måste väl få en bild på den nyklippte Karl?

    Hälsningar från mormor i Stugunäs

    SvaraRadera