onsdag 18 mars 2009

Här handlar...








jag nöt-, gris- och kycklingkött. Den här marknaden som heter Tiong Bahru Market passerar jag och Elsa varje gång vi går till och från hennes skola. Här har jag hittat fint kött till ett bra pris, plus att det är ganska rejäla bitar. Handlar man på en vanlig affär väger varje förpackning ungefär 250-300 gram. Ni förstår att man får man köpa rätt många för att tillfredsställa en familj. Kycklingen som jag köpte där låg på samma pris som i en affär. Det enda som jag tyckte var dyrt på marknaden var frukten. Nästan det dubbla ville de ha för äpplen. Det finns rätt så många som säljer kinesgrejor, fast där har jag inte vågat mig in ännu. Där finns allt från kryddor till skräp!

Det är ett livligt ställe på förmiddagarna och när jag går hem brukar jag stanna till. På eftermiddagen har de stängt. Då får man gå en våning upp istället för där kryllar det av matställen. Att äta ute på ett sådant ställer kostar mellan $3 - $5. Ganska överkomligt förstår ni som har koll på singdollarens kurs.

Idag har vi nog haft den varmaste dagen hittills. Ungefär 34 grader och inga moln. Regnet har också lyst med sin frånvaro. Sitter nu här i skuggan på min balkong och skriver och det är skönt! Elsa fick gå hem tidigare i dag för det har holiday activites denna veckan och då vilade de middag som hon inte tyckte var speciellt roligt. Kan förstå henne...

Vad skönt att höra att Ella inte har haft fler anfall. Hoppas att Anders har telefonen med sig när han strax kommer hem, för jag vill ringa till er alla!

4 kommentarer:

  1. Hej alla i familjen Ryberg, speciellt Elsa, det är Linda från Turkosen som äntligen har hittat till denna blogg. Skönt att höra att ni har det bra och vilken underbar film på när Elsa badade och gjorde bomben....
    Jag har för mig att jag fick elsas mailadress men har nog tappat bort den, kanske ni kan skriva den i något inlägg.
    ELSA JAG SAKNAR DIG!!!!
    Kramar "fröken" Linda

    SvaraRadera
  2. Hej på er!
    vad härligt med den värmen. Men här har faktiskt våren kommit. I vårat uterum hade vi 30 grader idag! vi var ner till Västervik i söndags och allt var bara bra med båtarna. Omegan har nu laddat batteri och presenningarna hängde som dom skulle. Skönt!! Nu väntar vi på att få börja med vårrustningen och sjösättningen. ha det nu så bra så hörs vi.
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  3. Hej det finns mycket nytt att upptäcka förstår jag. Hoppas att kycklingen smakade gott. Nu har våren kommit solen har lyst över oss och det har varit ca 8-9 grader varmt. På lördag skall vi åka och fixa pass till Jenny tills vi skall åka till Tyskland i maj. Nu skall vi sova. Helene Jenny Joel och Hasse

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Ikväll blir det mat hos Eivor. Vi tar med oss mormor! Ute skiner solen mot den gnistrande snön! Svårt att förstå skulle jag tro, ni som hade så varmt igår. Hörde att ni prata med Jkg igår, allt var lugnt vid lunchtid idag.
    Ska strax gå på skodemonstration på BM, får väl se om jag hittar några nya arbetskor.
    Krama alla från oss i Stugunäs!

    SvaraRadera