tisdag 10 mars 2009

Sverige finns nära!


Dagens mission var att åka till IKEA och Courts megastore i Tampines, dvs ganska långt bort här i landet. Det tog väl med MRT och buss ca 50 minuter från Elsas skola. Där fick jag tag på ett litet bord med fyra stolar som vi ska ha på våra lilla balkong. De hade också bänken som vi ska ha brevid TV:n. Nu är det ju så att vi inte har någon bil och då blir det till att ta hemleverans. Sakerna kommer imorgon.

Passade på när jag var i vårt förlovade hemland att köpa mig en kopp kaffe och en semla! Måste säga att Rosettens semlor är godare, men det här är inte illa. Jag är ju faktiskt på andra sidan jorden. När jag kom hem gick jag till gymmet. Efter att ha tränat ett tag ser jag ner i poolen och får se hur en flicka glider av sin badring. Hennes mamma är med hennes lillebror så jag får öppna fönstret och ropa att någon måste rädda flickan. Allt gick bra men det kändes ganska otäckt att vara en våning upp och inte ha möjlighet att komma till undsättning i tid.

Barnens skoldag har varit bra. Malin och Andreas måste säga att vi tänker mycket på er nu när ni har det extra kämpigt. Dessutom hoppas jag att badet i Vaggeryd och kvällen i övrigt var bra! Och till slut: Stigsson hur är det på FG?

2 kommentarer:

  1. Hejsan, jag förstår att du njöt av din semla, jag vet att du tycker jättemycket om det. Nu skall jag lyxa till det lite åka till Flahult och simma och efter det 50 min massage, härligt ska det bli. Jag vet inte men våren vill inte ens ju oss en liten vink. Här vaknar man till ännu en morgon när det knarrar av issnö under fötterna. Nu några få värmegrader som ger lite takdropp. Jag önskar, det ni verkar ha en hel del av, regn, samt blåst o 10 grader varmt så vi kan få lite vårkänslor. Nu skall jag åka till min lyxeftermiddag. Ha det så gott allihop. Farmor Eva

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Det såg gott ut med semlan. fy vad otäckt det måste varit för dig och den lilla flickan. vi hade det underbart i Vaggeryd, kvällen avlöpte med pizza ifrån Nova och Melodifestivalen. Alla hälsar till er och vi följer er varje dag på bloggen. Ha det så gott! Kram Martina med fam.

    SvaraRadera