torsdag 5 mars 2009

Litet bakslag


Idag när jag lämnade Elsa blev det lite tokigt. Jag tar med mig lunchlåda till henne och den brukar jag få hjälp av en fröken att stoppa i kylskåpet, men det fick jag inte idag, utan jag gjorde det själv. Elsa gick in i klassrummet och när hon vände sig om för att säga hej då till mig var jag inte där. Då bröt hon ihop och när hon såg mig några sekunder senare ville hon inte stanna kvar utan följa med mig hem. Jag sa att det inte gick utan att hon skulle stanna på skolan. Jag fick sitta med henne 15 minuter innan hon hade kommit på andra tankar.

När jag kom och hämtade henne kom jag för tidigt, hon var inte klar med det som hon gjorde och jag fick nu vänta på henne. Det var skönt att det nu var på det hållet och hela dagen hade varit bra. De hade bl a bakat.

Karl hade haft en bra dag i skolan och i morgon är ISS:barnen lediga. Kvällen har förflutit i ett enda huj med bad, mat, läxor och förberedelser för morgondagen. När Anders kom hem var hans vrist ordentligt svullen så nu är det stödstrumpa som gäller för det opererade benet.

1 kommentar:

  1. Nu börjar en ny vecka i träningskalenden!
    Eran kväll är snarlik våran, ja förutan bad.Jättehäftigt tycker jag.
    Så lika men ändå så långt borta.......

    Saknar dig Sara kram El sticko

    SvaraRadera