tisdag 3 mars 2009

Regn och kallt!?


Idag skulle jag följa med Karls klass på en skolutflykt. De har något tema nu i skolan där man ska lära sig mer om omvärlden och då skulle de besöka två stadsdelar här i Singapore. Idag skulle Arab street få ett besök och nästa vecka little India. När jag kom upp från MRT var det ganska mörk himmel över mig, men det var uppehåll när jag kom till skolan. Där träffade jag deras fröken och pratade med henne lite sedan slöt det upp två andra mammor.

Foto taget utanför Karls skola.

När barnen kom in i klassrummet efter rasten öppnade himmeln sig. Vi väntade några minuter och sedan blev det bestämt att vi mammor skulle komma tillbaka om en timme. Då gick vi och tog en kopp kaffe. När den timmen hade gått regnade det fortfarande. Vi träffade Ms Walker i entrén och då hade de på skolan beslutat att ställa in utflykten. Det var bara för oss att vända om. Nu frågade en mamma som hette Sarah om jag och den andra mamman Stefanie vill följa med henne och äta lunch. Hon hade en träff med några väninnor och det var ok om vi följde med. Det gjorde vi. Vi hamnade i någon Thailändsk restaurang och det var god mat om vissa rätter var lite starka för min smak.

Efter lunchen visade Sarah vart hon brukade köpa sina kryddor, grönsaker och frukter. Det var en stor marknad som jag kan tänka mig att besöka igen. Pga att det har regnat mest hela dagen tyckte jag när jag kom hem att det var kallt ute, trots att det var 24 grader. Jag och barnen tog ett långt bad där Karl simmade 200 meter. Nu klockan 20.30 kom Anders hem efter sin arbetsdag och nu är det natt för oss!
Titta vilket fint födelsedagskort som kom idag från Sävar!

2 kommentarer:

  1. Hej Sara!
    Vad gör barnen till höger i bild?

    Undrar mamma

    SvaraRadera
  2. Det undrar jag med, är det gympahall eller lekplats...? Är taket där bara för att det regnar eller är det solskydd?

    Hare gott!

    SvaraRadera