tisdag 31 mars 2009

Svenska köttbullar


Idag fick jag muta Karl med köttbullar på IKEA för att få ut honom utanför dörren. Han ville helst vara hemma och leka för då trivs han bäst sa han, men jag ville iväg. Först for vi till Great World City för att köpa oss några böcker. Karl behöver lyssna på engelska i någon intressant och lätt läsform och Elsa har om någon vecka bokvecka på skolan. Då ska de ta med sig sin favoritbok och klä ut sig till någon från boken.

Vad gör man inte för sina barn? Hon har ju sen innan en askungen klänning och då tänkte jag att jag skulle köpa en askungen bok. När vi klev in på shoppingcentret hör jag någon ropa "Sara". Jag reagerade inte för jag känner ju ingen här i Singapore! Men det var till mig. Det var en mamma till en flicka i Karls klass. Hon beklagade att hon inte hade hört av sig under lovet för vi hade pratat tidigare om att hon skulle ha en BBQ. Nu visade det sig att de hade varit tvungna att åka till USA i ett brådskande ärende.

Efter bokinköpen åkte vi till IKEA. Alltid är det något som man vill ha! Det hade passerat lunchtid och vi var hungriga. Karl åt med god aptit 10 st köttbullar med sås och potatis. I kön till maten pratade vi med en pojke och hans mamma som går på svenska skolan. Vi känner ju igen några nu och det är roligt!

Pratade med Anders för några timmar sedan och han har landat i Sverige.

2 kommentarer:

  1. Hej Sara!
    Skönt höra att allt är bra med er och att Anders kommit fram till Sverige!
    Otroligt fina bilder vi fått se från Indonesien!

    Kram från mamma och pappa i Stugunäs med plusgrader och sol idag!

    SvaraRadera
  2. Hej Sara och barnen. Tack för alla fina bilder ni har skickat. Tänk vad roligt för dig att var kändis i affärerna i Singapore, det måste vara kul att ha kommit in så i vardagen. I kväll har jag haft "tjejträff" och nu läser jag din blogg och vilar munnen efter allt prat. I morgon kommer Anders och vi åker och kollar på HVs första finalmatch (jag har också biljett). Det skall bli kul att träffa Anders. Det är konstigt för när ni är där borta på andra sidan så längtar man på ett sätt efter er, men nu när Anders är i Sverige så längtar man på ett annat sätt för då vet jag att snart får jag träffa honom. Ha det nu så gott både du och barnen så hörs vi på bloggen. Kramar från farmor o farfar.

    SvaraRadera