tisdag 17 mars 2009

Allt klart!


Idag har jag varit på Carrefour och köpt två vilstolar och ett litet bord till vår stora balkong. Det känns kanonbra! Hoppas nu att det blir lika bra som jag tror. Möblerna levereras hem till oss på fredagkväll. Då blir det nog att njuta av en kall öl ute i mörkret...

Jag tog en taxi hem för att jag hade handlat lite mat. Hemma tog jag en kopp kaffe och bestämde att det var lika bra att åka till IKEA för att köpa plattan som kontorsstolarna ska stå på. Det är så att golvet på Karls rum har slitits mycket på dessa veckor och därför ska dessa införskaffas. Tog MRT till Queensway och promenerade den sista biten. Taxi hem för plattorna var ordentligt bångstyrda.

Efter lunch som blev ganska sen, beslöt jag mig för att ta en simtur. Jag hoppade upp ur vattnet 5 minuter innan Karl slutat skolan, hann dock duscha innan jag hämtade honom nere vid grinden. Nu ikväll har det blivit läxor, Karl läser riktigt bra i sina engelskaböker! Elsa var nere en stund och hoppade hopprep.

Vad bra ni hejade ni som var på HV igår! Fortsätt med det, så det går lika långt som förra året!

2 kommentarer:

  1. Tack för uppvaktningen på min födelsedag! (Eftersom jag förstår att du kanske är nyfiken på att veta hur lång tid det tar att skicka brev/kort så kan jag tala om att kortet kom fram igår (och det var stämplat den 10:e)).

    Hare gott!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej kul att du fick tag på möbler till balkongen, och sitta där och njuta där när vi fortfarande är mars månad. Idag har vi haft sol men vind så nu känns det som våren är på gång. Våra krokusar är på väg upp i rabatten och dom första tranorna har landat i Hornborgarsjön så kanske vi kan sitta ute vi också. Snyggt skoställ.Vore kul om vi kunde få tel. Så vi kan ringa till er. Kul att Karl klarar att läsa bra i sin engelska bok. Heja Hv! kram från Helene, Hasse Jenny o Joel.

    SvaraRadera