måndag 16 mars 2009

Dagens inköp


Blev ett skoställ. Jag har gått förbi detta skoställ nu i några veckor och idag slog jag till i ösregnet. Frågade förra veckan vad det kostade och fick svaret $60. Denna gången var det en annan försäljare och då ställde jag samma fråga igen och nu blev svaret $45. Nu tvekade jag inte för jag var så less på alla skor som drällde på balkongen. Ja, det är så att vi inte har någon hall och då blir det att man ställer skorna ute. Så gör vi väl också i Sverige???

Jag har dessutom hittat några soptunnor här nere på gården så idag var jag där och slängde kartongerna som vi samlat på oss genom olika inköp här i staden. När det var gjort kändes det väldigt bra. Nu är allt klart här i lägenheten, ja förutom något att slappa på, på balkongen men det kommer när det kommer. Jag fick tjata lite på Karl för att han skulle göra sina läxor men de blev gjorda och man märker på honom att han blir så nöjd och belåten.

Nu i kväll ville barnen gå till en träningspark mittemot vårt hus och hela familjen följde med. När vi varit där en stund gick vi vidare upp mot Tiong Bahru plaza. Svängde åt vänster när vi kom fram och hittade några mysiga butiker som vi inte sett tidigare. Bl a fanns det ett konditori som hade väldigt vackra tårtor. Där låg också en fruktaffär som verkade ha bra priser. Dit får jag gå nästa gång det är dags att köpa frukt.

2 kommentarer:

  1. Hej hopp..
    Visst hejjade jag fram hv bra!
    Idag har jag fått hv biljett ifrån jobbet (det du) jag ska hejja så mycket jag kan.
    Nu håller vi tummarna.
    Kramar ifrån mig och min familj.....

    SvaraRadera
  2. Hej på er, Nu är det några dagar sedan jag hörde av mig, trots att jag är "dagledig" så räcker inte tiden till. Nu skall jag iväg till Inger o Ragnhild för en promenad i ett soligt men blåsigt Röshult. Igår fick vi vara med om en fantastisk hockeymatch med härlig inramning. Nu är det uppehåll till torsda det är tur så vi hinner varva ner. För övrigt är allt sig likt.Jag har mailat Anders så han kan berätta en nyhet för er när han kommer hem. Vad fint ni får i lägenheten och vardagslivet verkar ganska behagligt tycker jag och det är så roligt med alla bilder och berättelser. Nu ska jag snart åka iväg. Vi hörs och kramar till er alla.
    Hej från farmor o farfar.

    SvaraRadera