måndag 9 mars 2009

Little India



Under några timmar idag strövade jag, Karl och hans klass runt i Little India i jakt på att utforska en annan kultur. Vi besökte många små butiker, det flesta sålde guldsmycken. Vi besökte också ett tempel. Nästan hela tiden som vi var där ösregnade det. Vi hade denna gången tagit med oss regnkläder och paraply så det blev nog mest bara våta fötter. Vi åt typisk Indisk mat och det tyckte Karl inte var någon höjdare, det var väldigt starkt och det var vegetariskt. Hade dock med mig några kex så han kunde stilla hungern.

Jag åkte hem direkt efter turen för jag som vuxen får inte följa med på skolbussen även om det finns plats. Karl och hans klasskompisar avslutade dagen med Mandrin. (Inte frukten utan språket!) När jag hade hämtat Elsa som hade haft en bra dag avtog regnet. Delar av läxorna är nu gjorda och nu ser barnen på Ronja rövardotter. Kvällen blir lugn, Anders kommer snart, han har varit och tittat på utemöbler men hittade ingenting. Nu ska vi bara mysa.

2 kommentarer:

  1. Hej på er alla: Det var så roligt att prata med dig i telefon nyss Sara. Vi hann ju med att berätta lite av varje för varandra så detta får bli en hälsning till er alla från farmor o farfar.

    SvaraRadera
  2. Ja då var det vardag igen och solen skiner här idag.Jag sa ju det till dig Sara, det känns som att jag får lite sol hit till Sverige varje gång du ringer.Tackar för detta.Barnen hälsar att dom hade gjort som Karl.Tagit kex istället för indisk mat.(???)Själv hade jag nog tagit en öl....
    Bamse kramar och sköt om dig!

    SvaraRadera