tisdag 3 februari 2009

Vilken dag


det blev idag. Morgonen var lika fantastisk som igår. Strålande sol och vindstilla. Farmor hade mått lite dåligt på natten, så hon tog det lugnt idag. Jag, barnen och Sanna åkte ut njöt. Vi testade på några nya backar för oss. När det nästan var dags för lunch så krokade jag och Elsa ihop i liften. Jag tappade balansen och föll efter en stund. Elsa slog munnen i liftpinnen och följde med den en liten bit. När jag fått av mig skidorna och kommit de två metrarna upp till henne, flödade blodet ur munnen och jag trodde att jag skulle dö. Frågade henne om tänderna fanns kvar och det sa hon att de gjorde.




Sanna lånade ut sin tröja så hon kunde hålla den för munnen. Något papper hade vi inte med oss. När vi skulle ställa Elsa på skidorna var hon lite ledsen och då beslöt vi oss för att Sanna och Karl skulle åka ner till liftstationen och fråga om det gick att skicka upp en skoter till Elsa. Efter några minuter kom det en skoter som körde ner Elsa till sjukstugan. En doktor tittade på läppen och sa att det såg fint ut. Den blir utan åtgärd. Även hennes tänder var ok. Nu under kvällen har jag fått ont i mitt vänsterben och det beror på olyckan. Elsa var med Agnens på eftermiddagen när hon skulle testa på slalomskidor för första gången. Nu spelas det UNO i storstugan och det vill man ju inte missa. Hoppas att vi inte har för ont i morgon!
Kram på er alla!

4 kommentarer:

  1. Oj, oj, men vilken tur ändå!

    Kram från mormor och morfar

    SvaraRadera
  2. Tur i oturen får man väl säga!
    Ta det lungt i backarna. Hoppas ni får fortsatt fint väder!

    Kramen

    SvaraRadera
  3. Har du läst vad Elsa gjort? frågade mormor. Brutit benet var min första gissning. Andra gissningen var "slagit ut framtänderna". Vilken tur att jag bara hade nästan rätt! Ta det nu lugnt i backen och inga fler olyckor.

    SvaraRadera
  4. Oj, det här håller på arr bli Rysligabloggen i stället för Rysansblogg

    SvaraRadera