fredag 20 februari 2009

Lite kymigt


Idag var det en glad Elsa som traskade iväg till EtonHouse. När vi kom dit blev hon lite mera reserverad, vill ett att jag skulle stanna ett tag vilket jag också gjorde. En av lärarna skulle ha någon form av examensprov så det blev lite konstigt i klassrummet. Elsa och några andra barn fick måla djur som de hade sett på zoo igår. Innan dess hade deras huvudfröken haft morgonsamling med sång och saga.

Efter mellanmålet eller som de säger här snacks frågade jag henne om jag fick lämna och det fick jag, med informationen att det inte var långt kvar till lunch och att de snart skulle ut och leka på gården. Även "art" skulle bedrivas utomhus senare.

Nu har jag just varit iväg och handlat lite mat och snart ska jag packa ihop våra saker för ikväll ska vi till Mattias och Marion för bad- och grillfest. Före festen är det åter dags att besöka Svenska skolan för några lektioner. Hur resten av Elsas skoldag var, berättar jag imorgon.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Hur stor är Karls klass? Hur många lärare?
    Hur stor är gruppen som Elsa går i. Hur många lärare?
    Hoppas vi kan "scapa" i helgen!

    Kram från mamma

    SvaraRadera