fredag 13 februari 2009

Goda vänner!


Hej på er!


Sitter nu på Anders jobb, han hade glömt sitt "gröna kort" på hotellet så jag och barnen var tvungna att åka hit ut. De är just nu på en rundtur i fabriken och då tänkte jag passa på att besvara några frågor.

  • Vi bor på 18 våningen i ett hus med 36 våningar.
  • Kranarna kan nog stå nere i hamnen. Hela ön består av kranar.
  • Temperaturen brukar ligga mellan 23-33 grader under dygnet.
  • Joel är välkommen när han har tid, tycker att han ska ta med sig hela familjen.
  • Till Svante vill jag säga att det dröjer innan vi kommer och hälsar på. Troligen till sommaren.

I eftermiddag ska jag och barnen till Karls skola, där träffas svenska barn för lek och mellanmål innan den Svenska skolan drar igång 16.00. Senare i kväll ska vi ut och äta med Mattias och hans familj, det ska bli trevligt att träffas igen. I morgon eller på söndag åker vi till Andy och Reneé för middag och bad i poolen. Barnen är som två vilddjur i vattnet.

Nu är vi klara här för idag och nu väntar slappning vid poolen. Vi hörs!

3 kommentarer:

  1. Jag gissar på att ni strax är på Svenska skolan, hoppas den är trevlig.
    Själv sitter jag och tittar ut över ett gnistrande vitt och kallt landskap, ska plugga men det är ju roligare att titta på bloggar...

    Ha en riktigt trevlig helg!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det blir spännande att få höra vad Karl tyckte om svenska skolan!
    Här hemma är det just nu -21 grader.
    Alma ringde och berättade att Ella ätit potatis!
    Ha det nu så bra i helgen!

    Kram från mamma och pappa

    PS. Tilly har slagit ut en tand!!! igår när hon och Alma lekte i Nässjö. Känns som en följetong det här med tänder... DS.

    SvaraRadera
  3. Hoppas allt är bra. Vi har varit i Borås och gått en promenad i härligt solsken och någon minusgrad. Det bästa av väder! Eller vad säger ni?

    SvaraRadera