torsdag 19 februari 2009

Ja, vad ska man säga?


När vi gick till Elsas förskola idag sa jag till henne, "idag har mamma glömt kameran, men det gör ju inget för den behöver vi ju inte". Sen kom vi till klassrummet. Där var de i fullgång med att samla ihop sig för en utflykt. De skulle åka till Singapore Zoo. Meningen var att jag och Elsa skulle vara tillsammans med en annan grupp med mindre barn, men jag tror att den fröken tyckte att det blev lite fel för några minuter i det rummet kom de in och sa att om vi vill följa med till zoo så fick vi det väldigt gärna. Och jag som hade glömt kameran...

Vi åkte buss och sedan promenerade gruppen runt. De skulle fara tillbaka 14.45, samma tid som Karl kommer hem. Sa till Elsa att vi fick avvika vid lunch, när hon hörde att hon skulle missa de vita tigrarna ville hon stanna själv. När jag hämtade henne några timmar senare sa fröknarna att det hade gått jättebra för henne, själv tyckte hon det också trots att de inte förstår varandra.

Nu i kväll har vi varit och ätit på Tiong Bahru market men 4 styckna från Bergs i Sverige, avslutade med kaffe hos oss.

1 kommentar:

  1. Ja vad ska man säga om Elsas skoluniform tycker hon är jättesöt och tagen ur sagornas värld. Ja man må då säja att hon är en "tuff" tjej som väljer vita tigrar för mammas trygga värld. Man får vara glad att inget inträffar med tanke på språkförståelsen. I morgon bär det av till en ny dag antar vi. Jag tycker att ni verkar komma bra in med allt. HV fick styrk i förlängningen en ganska rörig och jämn match. Nu får dom ta nya tag. Kramar från farmor o farfar

    SvaraRadera