tisdag 17 februari 2009

Home sweet home..


Äntligen efter drygt en månad i resväskor sitter jag nu i min egen säng! Kan man önska något mera? Inte vi. Barnen har lekt med sina leksaker nu på kvällen och allt var frid och fröjd. Men nu går vi händelserna lite i förväg.

Morgonen började som vanligt den snygga skolkillen åkte iväg med taxi. Avlämnandet gick smärtfritt då han såg sina klasskamrater ganska omgående, de hälsade honom med glada rop. Jag och Elsa tog MRT till lägenheten och började vänta på flyttgubbarna. Strax efter 9.30 kom det en kille och lämnade några papper till mig, fick ett kort till hissen och försvann. Vi fick nog vänta knappa timmen innan det hände något mer, men då gick det undan. Kartonger på kartoner bars in och det var bara för mig att bocka av vilka det var. Tre par vänder fick de göra innan alla 110 numrerade föremål/kartonger var inne.

Sedan till min lycka började de montera ihop sängarna och våra bord, själv höll jag mig till kartongerna, framför allt i köket. Jag blev inte klar, men jag har kommit ganska långt. Men nu har vi flyttat in! Karl tog själv skolbussen hem och det gick bara bra.

Någon av de kommande dagarna är det dags för ett besök på IKEA och köpa semlor, jag är redan IKEA friends medlem om det är någon som undrar!!!

4 kommentarer:

  1. Hej Karl, så fin du är i din skoluniform. Vi blir så glada att höra att du har det bra i skolan. Du får väl blogga lite med egna ord och tala om hur du har det. Vi väntar med stor spänning. Vi är spända på vad Elsa har att berätta när hon har testat sin skola. Hörde av mamma att du äter bra nu och har vant dig vid dom "konstiga" lukterna. Är det spännande att ha matpaket med till skolan? Har dom andra lika god eller godare matsäck ?Vi väntar på ett blogginlägg och svar på våra frågor. Farmor o farfar i Röshult

    SvaraRadera
  2. Tjusig klädsel, det ser nästan ut som Karl är en affärsman! Är bilden tagen på skolan? Jag är i alla fall grymt nyfiken på var man kan få tag på det häftiga golvet... Idag har vi lämnat ESBL-prov och imorgon är det BVC.

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Hoppas ni sovit gott i era egna sängar i natt! Så stilig du är Karl i din skoluniform. Ska även Elsa ha skoluniform när hon börjar?
    Hoppas vi kan ses via datorn i helgen. Det skulle faktiskt vara roligt att få prata med er allihopa!

    Kram från mormor och morfar och ett Stugunäs i fortsatt sträng kyla -29 grader i morse.

    SvaraRadera
  4. Hej på er!!
    Sara du är en förebild! IKEA Friends medlem... Jag är stol över dig!
    Kramar från Lotta, IKEA Family Jönköping :-)

    Psst... Tar du lite bilder till mig från IKEA? Behöver tips och ideér!!

    Kramar till er alla! Och Karl och Elsa... Lycka till i skolan!!

    SvaraRadera