onsdag 25 februari 2009

På promenad...


...genom stan. Tog några kort när jag var på promenad hem från Elsas skola. Är det här några blommor som ni känner igen hemma i Sverige?






Här har ni också en bild från hennes skola, den ligger utmed en hårt trafikerad gata. Den heter Outram road.


Strövade två timmar på Orchard road innan jag tog en taxi hem. Idag är det relativt varmt och när solen lyser blir det riktigt hett. Jag tog mig ett bad i vår pool. Simmade 750 meter så jag är nöjd att jag gjort något vettigt idag. Ikväll ska vi åka till familjen Sedersten på middag. Dit kommer även andra svenskar från Berg. Ska bli roligt att träffa dem, de har tre barn var av ett fyller år på lördag och då är vi bjudna dit på 9-års kalas.

2 kommentarer:

  1. Hej! Det låter som ni har träffat en hel del vänner, det glädjer mig både för dig Sara och för barnen. Det var inte dåligt att simma, det är mer än vad jag gör på dagarna. Jag städar och plockar efter resterande familjemedlemmar. Hadet så gott! Kram Martina m. fam.

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att du gjort något vettigt i dag.Vilka fina blommor det ser ut som ni är i paradiset.......
    Här hemma är allt som vanligt.
    Vi överlevde åken i backen det var jätteroligt,så det blir nog fler gånger.Förresten Kim blev morbror på din födelsedag.Det blev en liten pojke ,han ska heta Erik.

    SvaraRadera