tisdag 15 december 2009

Julgran



Beställer man en julgran på nätet är det som att köpa grisen i säcken. Vid 4-tiden idag blev den leverad hem till oss. En stor klump, trevligt att de tillhandahåller julgransfot. Vad jag tror kommer de även och hämtar den när julen är över, om man hör av sig. När vi tagit bort strumpan visade sig att det var en fin gran. Inte konstigt med tanke på vad den kostade!




Barnen var väldigt glada i att få hjälpa till, jag fick dock sätta dit ljusen och stjärnan, men sedan skötte dom resten. Granen kändes lite tom, så vi gick till Tiong Bahru och köpte polkagrisar och några julstrumpor. Barnen passade också på att klippa sig. Ja, jag vet att det kommer att bli trångt när vi får besök, men det kommer att lösa sig. Det doftar så gott!

1 kommentar:

  1. Va´kul det är att läsa om allt ni gör och hittar på. Själv har jag varit dåligt på att skicka kommentar, men nu kommer en. Vilken fin julgran. Vår står i garaget än, men vi har en på altanen. Idag är jag hemma hela dagen och har frostat ur frysen, för idag har vi minusgrader. Nu ska jag sätta till en bulldeg och senare tror jag att julgardinerna ska komma på plats. Jag tycker, som er, att det är så himla kul att rusta för julen. Hoppas nu att barnen får ett bra jullov och att tomten kommer såsmåningom. Vi har börjat titta så smått på en resa till Tioman när vi besöker er i Singapore. Kramar till er alla från farmor o farfar. Glömde skriva att vi har fått en dm snö så det är inget fel på julstämningen

    SvaraRadera