lördag 10 april 2010

Triathlon


Klockan 6 ringde klocka för dagens stora tillställning. Jag skulle vara med i ett Mini Triathlon som skulle hållas på East Coast. Strax efter 7 satt jag och barnen i en taxi på väg dit, Anders cyklade dit cykeln, då jag inte ville cykla i trafik. Jag skulle egentligen "bara" gjort en sträcka (200 m simning) men då Anders har känning i sin vadmuskel och inte ville springa fick jag ta över hans plats och han min. Uppladdning har det inte varit tal om.


Den här bilden gillar jag! Simning förbjuden... Det var riktigt strömt och jobbigt. Men snygg är jag väl?


När simningen var avklarad skulle det bli 10 km på cykel. Jag hade Anders cykel och det gick jättebra.


Det var dock stumma ben som gav sig ut på 2 km löpning. Den var inte effektiv och jag fick promenera bitvis. Men i mål kom jag, min klocka visade på dryga 45 minuter! Jag är supernöjd med min insats. Hur gick det för Anders? Jo, han fullföljde sin simning och växlade över till någon annan från hans jobb som körde nästa sträcka.

7 kommentarer:

  1. HEJ!
    Bra kämpat!!

    Kram från oss i Stugunäs

    SvaraRadera
  2. Heja Sara!!!
    Du var ju kanonduktig, vilken tjej du är!

    Själv har vi "motionerat" på Ikea mfl idag...

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat. Din mössa var dessutom mycket snyggare än både Jennis gula och Anders ljusblå.

    SvaraRadera
  4. Hej Sara vad kul att det gick så bra för er!! ja med tanke på mitt ryggont så var det här nog inget för mig. Jag gillade din mössa den var ursnygg. Här är allt bara bra. Joel kom hem igår från mormor o morfar efter att ha varit där en vecka. Tora har följt Joel i hälarna hela veckan så undra om hon var lika ledsen som Joel var när det var dags för mormor o morfar att åka från oss hem till Småland igen. Det var riktiga krokodiltårar som föll på Joel en långstund på kvällen. Ha det gott och hoppas ni inte får så mycket träningsvärk efteråt. Kram Helene

    SvaraRadera
  5. Hej o hå!! Så duktigt av dig. Du får säga som de stora proffsen att all jobbig träning som ligger bakom denna framgång var värt detta. Här i Röshult vill man knappt vara ute, än mindre bada, för här är 3-4 grader kallt och snålblåst från norr. Ha det så bra allihop önskar farmor o farfar. (glömde nämna något om mössan men det har ju andra gjort)

    SvaraRadera
  6. Heja Sara! Jätte bra kämpat!!!! Du är i en riktigt fin form! Ha det så gott! Kram Tina med fam.

    SvaraRadera
  7. Vad kul!! Bra kämpat i värmen - det var ett strå vassare än tjejklassikern. Kram fam Klyver

    SvaraRadera