torsdag 15 april 2010

Karl vill laga mat



Jag tycker mig se ett spirande matintresse från Karls sida. Han har under några dagar planerat och funderat på att laga mat. Han skulle ha kött, morötter, äpple, päron mm. Jag fick fråga honom hur han hade tänkt att tillaga köttet och vi kom fram till att det nog skulle bli en gryta. Idag har han hackat alla frukter och grönsaker (jag tog köttet) och sedan tillagat det.

Hans egna kommentar efter middagen var att det inte var så gott med äpple och päron. Jag sa till honom att om man inte provar får man aldrig veta hur det smakar, till nästa gång vet vi att vi gör på ett annat sätt!

3 kommentarer:

  1. Hej Karl! Vad kul att du börjat laga mat. Lagar man mat själv så får man bestämma vad det blir och dessutom tycker tjejer väldigt mycket om killar som lagar mat!

    Om du gör gryta igen så testa palsternacka, supergott! Eller rotselleri. Eller rödbeta.

    Kramar från moster Malin

    SvaraRadera
  2. Hej Karl du ser ut att ha riktigt roligt ut i köket kanske ska du börja jobba som kock när du blir stor. Jag tycker att det var kul att våga testa lite nya smaker som man inte har provat tidigare. Nu är huvudet segt som kola så nu ska jag gå och sova så jag vaknar i tid till Joel ska till skolan. Många kramar från Helene.

    SvaraRadera
  3. Hej Karl, jösses vá gott det ser ut, annat en blodpudding, bacon och lingon som vi har haft idag. Men jag klagar inte vi tycker det är jättegott. Vad blir det för "dagens" idag då? Nu är det fredag eftermiddag och jag skall nog ta en promenad med Tora, solen skiner men inte så varmt det blåser snålt från norr, Är det månne morfar som står och blåser kall-luft på oss? Det gick inget vidare igår i SM-finalen så nu får vi ta nya tag och heja på HV i Kinnarps arena i morgon. Kram till er alla och hälsa din lillasyster att hon har ändrat sig så mycket sedan bilden togs på Junegatan.

    SvaraRadera