söndag 25 april 2010

Forest adventure



Vad ska man göra en helt vanlig söndag i April? Tja, varför inte åka till Forest adventure tyckte jag och barnen. Vi ringde familjen Svensson som också hakade på. Karl sa till mig att han ville gå den stora banan men jag tyckte att det räckte med barnbanan. Nu visade det sig att jag inte behövde bry mig om vilket, för Karl var för lång för barnens bana. Elsa gick den mindre banan två gånger och sedan löste det sig på det bästa tänkbara sättet att hon fick följa med Svenssons hem för lek med Marianne medans jag och Karl besteg de höga träden!



Elsa balanserar på lina!


Marianne ville inte testa utan tittade på istället.


När man ska gå den stora banan får man först en introduktion hur man gör med utrustningen. Man ska säkra sig vid alla moment och det gäller att se till att allt är okej innan man slänger sig ut i det okända.



Elsa kommer inflygandes till slutstationen. På den stora banan gör man fyra sådana här flygningar.


Första grejen på banan är att man ska kasta sig ut från plattformen och sedan kättra i nätet upp till nästa plattform. Jag trodde att Karl skulle banga redan här man döm om min förvåning när den orädda grabben gjorde allt utan minsta gnäll. Vi hade många associationer till Indiana Jones under vår tur.


Och sedan var det min tur. Nu gjorde jag ju också detta i torsdags och nu kändes det bättre än då. Jag gjorde även fritt fall som jag skippade förra gången. Karl gjorde det och som förälder måste man följa sitt barn. Jag hade inget val och i efterhand ångrar jag mig inte!


Utan minsta dödsförakt! Jag är en väldigt stolt mamma, tänk att han klarade allt utan ett enda gnäll! Ett tack till Mattias för att han tog lite kort på oss, det är alltid roligt att få visa hur sakerna som vi gör går till.

1 kommentar: