onsdag 7 april 2010

Fotokurs


Något som är ganska populärt bland oss expatkvinnor här i Singapore är att gå en fotokurs. Man behöver ha en digital systemkamera och sedan vi köpte en i slutet av förra året har jag haft tankar på att gå kursen. Nu först har tillfället erbjudits och idag var vi 6 stycken svenska kvinnor som fick lära oss om ISO, slutar tid och bländar storlek. Det ska bli riktigt roligt att sortera ut begreppen och förhoppningsvis bli en bättre fotograf.

Nu i kväll har jag varit ute och provcyklat Anders cykel. Både roligt och läskigt. Det finns inga cykelbanor och det saknar jag verkligen. På lördag blir det dock bättre, för då ska jag cykla där det är avspärrat enbart för cyklister!

1 kommentar:

  1. Nä nu får språkpolisen rycka ut och stilla undra vad det är som slutar i tid och vilken storlek som blivit bländad?? ;-)

    I kväll har jag och Alma varit på simskola men det visade sig att det bara var vi som var där. Förra veckan var vi på det klara med att var var påskuppehåll men nu trodde vi att påsken var över. Det blev en trevlig stund i badet och bubbelpoolen i alla fall fastän lite snopet. Alma kan nu doppa mun, näsa, öron och ögon men inte toppen av huvudet. Framsteg.

    Kram på er alla.

    SvaraRadera