onsdag 20 maj 2009

Vilken vy

Utsikten från Svenska kyrkan och Norska sjömanskyrkan som är i samma lokaler var fantastisk. Det enda man såg var kranar och containrar från hamnen. Till huset var en brant uppförsbacke och vägen var smal, men väl värt besväret. Jag trodde att taxichauffören skulle få motorstopp ett par gånger men han klarade det.

Dagens program i kyrkan var barnsång. Jag kände mig förflyttad 6 år tillbaka och kände igen många av sångerna som de sjöng där som vi också sjöng i Taberg. Jenni och Bea brukar åka hit med sina minsta och sjunga. Kaffet och bullen var god och jag fick prata lite med några vuxna.



Som ni ser slingrade sig vägen upp och visst vajade flaggorna fint idag.


Efter besöket gick jag till en affär som ligger i närheten som säljer skandinaviska varor. Jag fick bl a tag på lite grövre bröd, maizenaredning och SAFT. Barnen blev alldeles lyriska när de fick jordgubbssaft nu på eftermiddagen. Åsa Dahl ringde en stund senare och det var jätteroligt att prata med någon hemifrån! Vi pladdrade om allt under en halvtimme och det var väldigt skönt att få lätta på ventilen!

1 kommentar:

  1. Hej! ja vilken fantastisk vy! Kul att det var uppskattat med saft, tur det finns affärer när hemlängtan tar över. Nu har jag jobbat i tre dagar så nu har jag träningsverk i hela kroppen det märks när man inte har jobbat på fyra veckor. Men nu är vi ju lediga i fyra dagar så det ska nog gå över. I morgon åker vi till Kiel och kommer hem på lördag, Joel längtar till frukosten på båten för då har dom pannkakor!! jag skriver och berättar mer när vi kommer hem. Ni får ha en riktig skön helg! vi ses den 27/6 kram från Helene,Hasse,Jenny,Joel.

    SvaraRadera