torsdag 14 maj 2009

Såååå gott!


Som ni vet slog Elsa till en tand för några veckor sedan. Igår när jag borstade hennes tänder märkte jag att tandköttet var svullet runtomkring tanden. Jag förstod att vi måste besöka en tandläkare men vem? Jag ringde då till Monica en kvinna som har barn i Elsas ålder och dessutom bott här i drygt 4 år. Hon gav mig numret till deras tandläkare.

När de öppnade i morse ringde jag och vi fick komma 1 timme senare! Snacka om fort!! Glad i hågen åkte vi dit men sen blev det lite tråkigare. Han bedömde att det inte behövdes någon röntgen, men att han skulle plocka bort tanden. Bedövningskrämen Dr Lee la gillade inte Elsa, men att plocka bort tanden gick hur fort och bra som helst. Spana in skynket, lite större än de som används i Sverige.

Det blödde en del från såret efteråt och då ville inte Elsa åka till skolan. Hon fick i stället följa med mig till Bea. Vi fick både fika, lunch och torrjäst! Tack Bea! När vi kom hem slängde vi oss över ett bullbak och aldrig har det doftat såååååå gott någon gång.

Ett synnerligt lyckat bak. Nu kommer jag att ladda med jäst när jag kommer till Sverige!

3 kommentarer:

  1. Hej Elsa vad duktig du var hos tandläkaren vilket stort skynke man skulle ju kunna tro att han skulle behandla hela dig och inte bara munnen. Vilka fina bullar du och mamma har bakat här luktar det inte nybakat. Jag funderar på om ni har varit och tagit mina kökshandukar för jag har lika dana. Många kramar Helene,Jenny,Joel.

    SvaraRadera
  2. Hej på er. Vilka bullar vi vet ju hur bra Elsa är på bullbakning. Farfar sa med en gång att det måste vara Elsa som har bakat så fint. Vilken tur att jag bakade bullar häromdagen annars tror jag farfar hade gått i taket av avundsjuka. Du lilla Elsa är ju superduktig som klarade av tandläkarbesöket så bra. Det var såååå kul att prata med dig i telefon idag. Nu är det inte många veckor kvar förrän vi ses. Kanske kan Karl o du tänka ut någon mat som ni längtar efter så fixar jag det tills ni kommer till Röshult. Kramar från farmor o farfar. Sov gott om ni fortfarande är vakna.

    SvaraRadera
  3. Oj, vilket skynke! Ingen risk att det kom blod på kläderna iaf. ;0)
    Hoppas det bara var en mjölktand som rök... Med eran otur kan det ju behövas några extra tänder kvar..... ;0)

    Hare gott!
    Kramar
    Annika

    SvaraRadera