fredag 22 maj 2009

Swim gala

Dagen har gått i vattnets tecken. På förmiddagen hade ISS sina simtävlingar. Karl tävlade i 20 meter bröst- och frisim. Han var ganska nöjd även om han hade ville komma lite bättre i placering. Men loppen genomfördes på ett fint sätt och vi gick hem och fortsatte att bada.

När vi hade bada hemma och vi skulle duscha innan Svenska skolan upptäcker jag att Elsas hår är alldeles grönt! Antingen är det något som de har stoppat i bassängen eller så hade städarna något nytt rengöringsmedel som de gick och tvättade med runt poolen som har gjort hennes hår på detta sättet. I svininfluensans tecken fejas det något otroligt här. Nu vågar jag inte doppat mitt hår på ett bra tag, jag vill inte se ut som Elsa som tycker att hennes hår är helt ok.

3 kommentarer:

  1. Hej min vän!
    Förlåt om jag skrattar men Sara jag tror du skulle vara snygg i den gröna färgen.....
    Varför inte ta ett dyk i poolen och överaska Anders när han kommer hem.(permenentat hår är ju inget mot detta.ha ha ha )
    Skönt att Elsa tycker det är ok.

    Sköt om dig Sara och hälsa barnen ifrån oss.

    SvaraRadera
  2. Jösses! Det var inte liiiite grönt heller! Kanske ni kan starta nån ny trend... *fniss*

    Jaha, vad är det nu som gäller då - simmössa?

    Hare gott!
    Ps. Hoppas färgen försvann i duschen! Ds.

    Krambanan

    SvaraRadera
  3. Hej på Er alla! Det ser ut som ni trivs i vattnet (Karl och Elsa). Av egen erfarenhet när jag var lite och badade mycket i klorerat vatten så blev mitt hår oxå grönt, men inte sååå grönt. Hon få ha badmössa på sig :-).
    Jag kan passa på att rapporetra ifråm oss alla som var i Kolmården förra helgen, det var en riktigt trevlig helg för både vuxna och barn. Härligt väder och många djur att se på. Vi får berätta mer när ni kommer hem. Ha det så gott! Kram Tina med fam.

    SvaraRadera