onsdag 27 maj 2009

Reflektioner

Vad något litet kan göra en glad! Förra veckan när jag var till den "danska affären" som heter Scandinavian shoppe hittade jag "vanligt svenskt" florsocker. Jag var tvungen att köpa ett paket och idag när barnen hade kommit hem slängde jag ihop en moccakaka. Båda barnen blev helt lyriska och ville ha kaka på kaka. Nu hade jag tänkt att Elsa skulle ta med sig och bjuda sina klasskamrater i morgon. Hon slutar på Eton House på fredag. Då får hon sommarlov! Det ska bli roligt och höra de andra barnens kommentarer för de mjuka kakorna här är inte som de vi är vana vid hemma.


När jag senare hängde tvätten tänkte jag på att det tar sådan tid att få den torr. Det absolut bästa sättet är att använda torktumlaren. Trots att solen lyser och det är varmt tar det tid och det beror ju på luftfuktigheten. Annars har vi det bekvämt nu jämfört med i Taberg. Tvätten hängs alltid ute och jag behöver inte bära den långt. Även tvättmaskinen och torktumlaren står utomhus, de ni!

4 kommentarer:

  1. Whiiii, man får ju svindel av att titta ner där vid tvätten!!! Det gäller att det inte blåser iväg nåt litet klädesplagg...

    Smaskiga kakor, hoppas barnen i Elsas klass uppskattar dem!

    SvaraRadera
  2. Hej hoppas balkongräcket är högt!!! Vi hade det bra och treviligt i kiel,Joel tyckte hemfärden var lite jobbig för han blev riktigt sjösjuk så vi fick kalla på städpatrullen som kom och hjälpte oss med nya sängkläder. Pannkakorna som han såg fram imot var ett riktigt fjasko dom var små och tjocka och smakade bara mjöl. Ha det gott det är ju inte länge till för en vi ses. Kram Helene,Jenny,Joel,Hasse.

    SvaraRadera
  3. Hej svejs! Idag har vi riktiga regnskurar i Röshult. Jag hoppas det tar slut snart för jag skall åka till Tofthagaskolans vårfest i kväll och då skall vi vara ute. Lilla Tora har sovit nästan hela dagen jag tror att hon är påverkad av åskan som finns i luften. Grattis Elsa till ditt sommarlov hoppas dina kompisar gillar din bjudkaka, om inte så får du ju fler bitar själv. Karl du får kämpa på ett par veckor till och snart får du komma till farmor o farfar och jag lovar att jag skall ladda med lingongrova och leverpastej. Kram från farmor o farfar.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Ja vi kanske inte har tvättmaskinen ute . Men igår hade vi kunnat ha det om man hade kopplat på regnet som vatten och vinden som tummlare.
    Skämt o sidor man kan ju inte annat än bli avundsjuk , man tillbringar ju jätte mycket tid där.

    Njut av livet ni lever,ni bor ju i paradeset.
    kram annika

    SvaraRadera