fredag 1 maj 2009

Public Holiday


Första Maj har förflutit i lugnets tecken. Inga demonstrationståg och ingen orkester som vi är vana ifrån Taberg. Vi var istället tillbaka till lekparken i Tiong Bahru Park som vi besökte i förra veckan. Nu hade den öppnat och barnen lekte en bra stund innan svetten rann på dom. Jag och Anders njöt av att sitta i skuggan. Efteråt gick vi hem och badade och det var så skönt!





På kvällen lyxade vi till det med pizza från Pizza Hut. Hemleverans för 2 dollar är det värt får jag säga. Men jag saknar kebaben från Tigris...


Today it is Public Holiday here in Singapore and we just take it slow. We were to the Tiong Bahru Park and played. The children liked it a lot. After visiting the park we went to the pool, just to relax. Our dinner become pizza from Pizza Hut and after that a Harry Potter movie.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag! Lekplatsen ser rolig ut, är den nära där ni bor?
    Du håller på att se riktigt brun ut Sara! Själv försöker jag på att "grunda" lite i vårsolen, så jag inte ska bränna upp mej när vi åker till Turkiet. ;0)

    SvaraRadera
  2. Hej kul att höra att fler har haft en slappar dag. Hasse har varit ute och jobbat i trädgården. I morgon ska vi åka till Slotskogen och ta med lite fika och titta på djuren. För vi tänkte vi skulle åka idag men räknade med att det kunde vara mycket folk som gick demonstrationståg i dag. Pizzan ser mycket god ut. Vi ska få Kyckling och klyftpotatis som Jenny lagar idag. Det luktar riktigt gott här hemma. Hej från Floda

    SvaraRadera