tisdag 12 maj 2009

Delikatess?


Denna dag har förflutit med att alla i familjen ägnat sig åt sina vanliga sysslor. Till middag blev det tjockpannkaka med bacon. När den var gjord såg jag till min bestörtning att lingonsylten var slut. Efter att jag hämtat Elsa fick hon och jag ta en taxi till Ikea för att köpa lingonsylt. Middagen blev en succé och jättegod med sylten till!

Anders kommer nu de närmaste två veckorna att kunna njuta av sådana delikatesser som på bilden och vi som är kvar här hemma är inte ett dugg avundsjuka och längtar inte alls efter fil, ost och riktigt god rökt skinka i tunna, tunna skivor...

2 kommentarer:

  1. Kommentaren finns under "fiffigt system" blev lite fel. Glömde skriva att sidan är renare nu när du ändrat den. Först trodde jag att jag hamnat fel. Kram från farmor o farfar.

    SvaraRadera
  2. Vi har också ätit tjockpannkaka med bacon idag! Självklart med lingonsylt tycker jag. Hör och häpna vad Alma och Gudrun tog: Hallonsylt!! Konstigt. Men taxi för att köpa lingonsylt, det har jag nog aldrig åkt...

    SvaraRadera