lördag 23 maj 2009

Explorer kid

Dagsprogrammet bestod av att åka till ett lekland. Jag, barnen och familjen Svensson tog oss ut till Pasir Ris. Leklandet var mindre än vi hade föreställt oss men barnen var mycket nöjda i alla fall. Barnen fick roa sig i bollhav, labyrinter, klättervägg och hinderbana.




Både Karl och Elsa ville testa hinderbanan och Karl klarade det med glans. Elsa tyckte att det var en aning läskigt och avbröt efter några minuter.



När vi skulle åka hem ville inte Karl att vi skulle åka MRT utan taxi. Nu åker man inte taxi från andra sidan landet om det går andra färdmedel. När vi passerade en busshållplats sa Elsa att vi kunde åka buss och till min stora förvåning gick en buss förbi vår gata. Glada i hågen hoppade vi på bussen och började åka. Till min stora förvåning klagade inte barnen speciellt mycket under färden för jag tror att resan gick på drygt 1 timme och 30 minuter! Vi fick mycket valuta för pengarna för resan kostade 1 dollar 65 cent per styck!

1 kommentar:

  1. Hej på er, grattis Karl till simframgångarna du såg riktigt koncentrerad ut där du satt på bassängkanten. Bada och få håret färgat på en och samma gång tycker jag är helt OK. Jag tycker mig se att färgen redan är borta när jag ser korten från leklandet, där verkar riktigt häftigt att vara. Somnade ni på bussen hem efter all lek? Här i Röshult är det ganska lugnt förutom den lilla Tora, jag har bitmärken på mina händer och armar hon är som en symaskin i munnen och när hon vl får fast så tror jag att käkarna låser sig för hon vill inte släppa. Jag tror att ni kommer att tycka att hon är jättesöt när ni får träffa henne.
    Ha det så bra, nu kommer snart pappa hem till er igen. Kramar från farmor o farfar

    SvaraRadera