måndag 4 maj 2009

Expatkvinnan


Expatkvinnan är en kvinna som är under 40 år, varit gift i minst 4 år, har barn, minst 3 år på högskola mm. Ja, så kan man sammanfatta grovt föredrag som jag var på idag.

Idag inbjöd SWEA till ett föredrag om oss expatkvinnor. Det var intressant för denna uppsats var skriven av en kvinna som varit här i Singapore och hon baserade sin studie på intervjuer med 10 olika kvinnor i olika åldrar och som varit ute olika länge. Där framgick både goda och onda sidor hur vi upplever flytten till ett annat land, men framförallt hur det är att säga upp sig från sitt jobb och bara "gå hemma".

Efter föredraget gick jag hem för vädret var härligt. Jag skickade ett sms till Julie om vi skulle träna och hon sa ja. Det blev ytterligare 30 min på bandet och ikväll har jag och Anders varit ute och gått!

1 kommentar:

  1. Hej Sara låter som ett riktigt bra föredrag du varit på. Jag hoppas att du känner att det är mer positivt en negativt med eran flytt jag tänker på hur det kan vara att säga upp sig från sitt jobb och inte tjäna egna pengar längre. Men du verkar ju inte ha ont av det eller? Du verkar ha fått en massa vänner att hitta på saker med när barnen är i skolan det tycker jag är så kul för dig när man lämnar sina vänner och flyttar till ett nytt land. Hasse har kommit fram till Brasilen. Kram Helene och barnen.

    SvaraRadera