fredag 29 maj 2009

Skolavslutning nr.1

Först ut av våra barn var Elsa som idag slutade på Eton House. Hon har haft en underbar vistelse där och de har varit så gulliga mot henne. En helt lyckad tid för henne. Elsa har fått höra en massa engelska och har även börjat prata en hel del utan att de har satt en massa press på henne. Jag vet med stor säkerhet att hon kommer att sakna alla där och speciellt Lauren. Här sitter Elsa med Ms Adeline.

Men före vi hämtade Elsa hade Karl redovisning för oss vad han hade lärt sig och gjort på skolan denna termin. Jag och Anders fick oss en lektion i näringskedjan, ett rent hav, matte och mycket mer. Det var väldigt intressant att vara inbjuden till skolan för att ta del av detta. Vi fick också träffa den läraren som har engelska för barn som behöver mer dvs. ESL (english as a second language). Engelska som andra språk!



Jag tycker att de har smyckat sin klassrumsdörr på ett häftigt sätt. Passar Karl som handen i handsken!

2 kommentarer:

  1. Hej! Så mycket roligt du har lärt dig Karl under din termin i skolan,jag förstår att du tyckte det var kul att få visa upp det för mamma och pappa, klassrumsdörren var ju jättehäftigt smyckat. Grattis Elsa till din skolavslutning,jag förstår att du kommer sakna dina förknar för dom har ser så snälla ut på kort. Jenny o Joel har 2veckor kvar i skolan sedan har dom också sommar lov. I morgon åker vi till Röshult och kommer hem på söndag. Där kommer vi att träffa familjen Nordstedt. ha det så gott och trevlig helg på er. Helene,Jenny,Joel;Hasse.

    SvaraRadera
  2. Grattis Sara i efterskott på dopdagen! Vi är nog lite dåliga på att komma ihåg våra föräldras bröllopsdag. Vi får skärpa oss. Här är det sängdags för länge sedan men jag måste ansöka om föräldrapenning och pyssla inför Ellas 1-års dag. Lilla pluttan. Hon har blivit riktigt duktig på att ta sig upp i fyrfotaläge och sedan till sittande. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera