torsdag 20 maj 2010

Vårlunch



Som en liten avslutning på "terminen" ordnar SWEA en lunch som är väldigt populär. Både mat och Swea Magasin får man vid denna tillställning. Det pratas mycket vad som ska hända under sommaren och om man kommer tillbaka eller om det är dags att flytta vidare. Om man hör sig för här nere kommer många från Stockholm och Göteborg och ibland känns det som att man är enda norrlänningen, men idag satt vi tre stycken tillsammans som kommer från Umeå och Ö-viks regionen, vilket var roligt!

Innan lunchen kom Jenni och hennes kompis Ylva som är på besök över på en kopp kaffe. Jag tycker att det är roligt att få visa hur man bor. Att de dessutom är väldigt trevliga gör ju inte saken sämre! Karl har nu avslutat sitt sista projekt för terminen och det känns väldigt härligt. Han fick dessutom gå och klippa sig idag, stället som vi brukar gå till höll på att renoveras så vi fick hitta ett nytt. Det finns flera att välja på här på Tiong Bahru Plaza och där vi slog till tog det endast 8 dollar för barn! Under 50 svenska kronor, de ni!
Inte helt tokigt resultat, eller?

3 kommentarer:

  1. Hej lunchen ser riktigt god ut kul för dig att få lite norrländska vänner till bordet. Det måste kännas skönt karl att alla dina skolarbeten är över för den här terminen. Jag tycker både du och Elsa är helt fantastiska som har klarat skolan så bra med tanke på att det är ett helt nytt språk för er. Vilken fin frisyr du har Karl känns väl skönt när det är varmt ute. Jag önskar att vi kunde gå och klippa oss lika billigt i här men nu har ju vi en klippmaskin som Joel och Hasse använder så det blir ju ganska billigt det är bara när jag går till frisören som det blir dyrt jag ska fråga om dom kan göra mig lika fin men jag vill inte betala mer än 50 kr undra om jag får det?. Här är det varmt och det har åskat lite idag men det har inte varit några blixtrar på himmelen med andra ord bara lite muller ha det gott. Önskar Floda.

    SvaraRadera
  2. Farmor o farfar21 maj 2010 kl. 01:41

    God morgon på er alla i Singapore. Nu har även Röshult haft shortsväder helt underbart. Idag har jag tvättat och hängt ute så det luktar jättegott. Vi har också sprungit veteranorientering !!, tänk và kul man kan ha på ålderns höst. Vi har inte sprungit på ca 18 år så det var jättekul och även har har tekniken tagit över så med en liten "pigg" på fingret som man använde vid varje kontroll så registrerades det mesta under färden och vid målgång fick man ett datakört kvitto med mellantider m.m jätteroligt så det blir fler gånger varje torsdag kl 09.00 samlas man på olika plaser, klubbarna i närområder turas om att arranger. Jag berättade för Joel att vi skulle börja orientera och han i sin tur berättade för Helene att mormor o morfar skulle börja naturistorientera!!, hur skulle detta sett ut i Smålandsskogarna, men det hette ju veteranorientering, så det kan bli. Nu får ni ha det så bra och snart får ni trampa på svensk mark visst blir det kul. Kramar från Röshult.

    SvaraRadera
  3. Wow, 50-spänn för en barnklippning - det var verkligen inte illa måste jag säga!!! Här kostar det 250 kr på Börjes, som väl ändå räknas som ganska billiga....

    Kul och träffa andra norrlännigar kan jag tänka mej, att det tom var en Umebo var ju extra skoj! Ingen du kände igen sen tidigare då?

    Lunchen såg otroligt god ut! *mums*

    SvaraRadera