fredag 28 maj 2010

Kyla och värme



Kontrasterna är verkligen stora mellan Snow City och West Coast Park. På Snow City är det -4,5 grader och utomhus idag var det nog 35 grader. Vi både frös och svettades inom loppet av en timme. Snow City är ett litet ställe där det finns en pulkabacke. Där åker man på innerslangar och det är både kallt och blött om baken. Riktigt roligt under en kort stund och sedan kunde man kasta lite snö på varandra! Man får låna jacka och skor, vill man ha vantar kostar det extra.

Efter en stund i kylan skulle vi äta lunch och det blev på West Coast, där har de en riktigt stor lekpark men barnen orkade inte så länge för nu tog värmen ut sin rätt! Här är det Public Holiday idag men Anders jobbar ändå, nu väntar vi på att få hem honom för i kväll ska vi grilla.

1 kommentar:

  1. Hej! javisst är det kul med kontraster men jag kan lova efter all den snö vi hade i vintras så vill jag inte se snö på väldigt länge. Vi har det fortfarande kallt är i dag hade jag 4 grader varmt när jag åkte till jobbet. Min nu på dagen har vi haft ca 10 grader och lite sol. Jag förstår att det var stolta föräldrar som var med i skolan och fick se vad barnen hade gjort under terminen. Joel hade med sig ett häfte hem som visade vad han hade gjort alltid lika kul att se. Hälsningar från ett ganska kall majmånad. Hoppas värmen kommer i Juni.

    SvaraRadera