måndag 24 maj 2010

Vardag


Här ser ni mig på min rätta plats här i livet. Kan ni förstå att jag är less på att handdiska allt hela tiden, jag längtar efter en diskmaskin! Nu är barnen så duktiga att de hjälper till att torka disken och det är väldigt skönt att få den hjälpen. De får inte diska för jag tycker inte att de klarar av att få disken ren.

Idag efter att jag hade tränat ringde Anders till mig och sa att de hade ringt från skolan och talat om att Elsa var sjuk. Jag fick slänga mig in i en taxi och åka dit. Skolsyster sa att hon hade lite feber och ja, nog var det lite. Jag tempade henne till 37,2 grader. Det har varit full fart på henne hela dagen så i morgon gör vi ett nytt försök. Det komiska i det hela var att samma skolsyster var tvungen att ringa två timmar senare och meddela att Karl hade fått en boll i ögat. Han ville prata med mig och sa att det inte var någon fara. Han skulle stanna kvar och det tyckte jag var väldigt skönt...

2 kommentarer:

  1. Hej Sara och Anders!
    Inbjudan till Emma och Magnus bröllop på Rånäs slott 31 juli har kommit!! Anmälan senast 28 maj, ni får ringa oss så får ni tel nr eller mejladress! Känner starkt för att få vara med.
    Skönt att Elsa är piggare och att Karls "boll i ögat" ej blev så allvarligt.
    Vi ses ju snart!!!

    Kram från mamma och pappa

    SvaraRadera
  2. Hej Sara ja jag förstår att du är trött på att diska förhand varje dag. Jag kan tänka mig är att det första du ska införskaffa när ni flyttar tillbaka blir en diskmaskin eller har jag fel? Vilken tur att det gick bra med Karl när han fick en boll i ögat. Det verkar ju inte vara någon större fara med Elsa heller så hoppas hon kan gå till skolan i morgon. Nu ska jag gå ut och rensa lite ogräs om det inte har blivit för mycket knott redan. Sedan är det dags att krypa till kojs. Ha det gott kram Helene.

    SvaraRadera