onsdag 26 maj 2010

Sommarstädning


Om 1½ vecka lämnar vi Singapore för 8 veckor i Sverige, så nu känns det ganska angeläget att städa på lite mer ovanliga ställen. Idag torkade jag och Karl köksinredningen. Inget som är roligt men otroligt skönt när det är gjort. Jag tycker att det är så härligt att komma tillbaka om man har allt i ordning!

Karl fick stanna hemma idag också, han såg en aning hängig ut på morgonen men som vanligt märker man inte av det framåt 10-tiden! I morgon har de cirka 30 minuter i skolan, där de ska presentera för sina föräldrar vad de har gjort detta läsåret. Sedan väntar 4 dagars ledighet.

1 kommentar:

  1. Nej jag kan hålla med om att städning är inte roligaste här i livet. Jag städar på jobbet och det är stor skillnad mot att städa hemma. Har jag städat en heldag på jobbet så vill jag inte börja om när jag kommer hem men ibland är det nödvändigt.Men du har ju en otroligt duktig liten hjälpreda. Hoppas att det går bra i morgon för Karl och Elsa när dom ska visa vad dom har gjort under året. Det måste kännas jätte skönt att veta att ni har 8 veckors semester som väntar er i Sverige. Jag hoppas att vi ska kunna träffas medan ni är på svensk mark. Vi går fortfarande i jackor och varma tröjor men vi får hoppas att värmen har kommit på allvar när ni har kommit hit. Ha ett skönt lov nu dom här 4 dagarna och ladda batterierna ordentligt. Kram från Floda

    SvaraRadera