tisdag 11 maj 2010

Dansuppvisning


Sista gången det var dans bjöd tjejerna på dansuppvisning. Vi föräldrar var inbjudna och fick titta på vad barnen hade lärt sig under terminen. Det är alltid roligt att titta, den här gången hade Anders också tagit sig från jobbet. Han flyger till Sverige i kväll och tyckte att det passade bra idag att komma till skolan.



Efteråt fick vi ett infall och hamnade på Swensen´s på ION. Där har de glassbuffe, så det var bara att hugga in och njuta!

Karl och ägget njöt ordentligt. Vi tyckte nog att han tog en aning för mycket. Nu är det kvällsläsning och godnatt.

3 kommentarer:

  1. Hej! Elsa och Karl! Vad fint ni dansade Elsa var du nervös när du skulle uppträda inför publik?. Karl vilken fin sovplats ditt ägg har fått har det något namn? det ser ut som du är en perfekt liten ägg skötare. Jag önskar dig lycka till. Var det svårt att välja glass i glassbaren jag hade haft jätte problem eftersom jag har svårt att bestämma mig när det finns lite glass att välja på. Hoppas att mamma och pappa också njöt av den goda glassen. Kram från Helene.

    SvaraRadera
  2. Hej allesammans!
    Tänk så mycket ni har lärt er Elsa och Karl på vårterminen. Kul att få se bilder från dansuppvisningen, kändes jättekul att vi har varit i den lokalen flickorna uppträdde, man vet ju faktiskt precis hur det ser ut där och var skolan ligger, med andra ord, det är faktiskt lättare att förstå var ni håller hus!!
    Karl har då en ansvarsfull uppgift måste jag säga, ägg är ju inte det lättaste att ta hand om, han får säkert tänka hur han sköter om det hela tiden skulle jag tro.
    Pappa är på byamöte i Täfteå och själv lagar jag just nu en hjortgryta. Jobb i morgon, ledigt på torsdag, jobb fredag, sen helg.
    Ja dagarna rusar ju nästan fram, snart är ni här!!

    Kram från mamma

    SvaraRadera
  3. Hej på er, både dansare, äggskötare, och föräldrar. Kul att läsa lite om er. Jag har ju inte varit så allert på kommentarsidan den senaste tiden. I dag bär det av till Öland med husvagn ska bli kul men förmodligen kommer vi inte att svettas ihjäl. Ha det nu så bra så hörs och syns vi framöver. Kämpa på de sista veckorna nu i skolan. Precis som mormor kände jag igen lokalen från dansuppvisningen, kul. Många kramar till er alla från farmor o farfar

    SvaraRadera