tisdag 25 maj 2010

Otroligt, men så är det här!

Idag när barnen vaknade var Elsa okej men Karl klagade på att han hade ont i munnen. Med två små blåsor längst bak på tungan skickade jag honom till skolan då jag inte såg några andra fel på honom och kan ni tänka er att när han har sin första rast, där de äter mellanmål kan stackarn inte få i sig något och jag får åka och hämta honom. I eftermiddag/kväll har han ätit bra och inte klagat en enda gång! I morgon blir det skola för båda två. Jag tror att det till största del är trötthet som gör barnen så "känsliga"? Men nästa fredag är det sommarlov och de kommer att få sin behövliga vila.

Anders skickade precis ett sms till mig (han spelar fotboll med jobbet), att han var på väg till sjukhus med en kollega. Först hade jag lite svårt att tolka meddelandet men till min stora lättnad visade sig att han inte hade gjort illa sig, utan att det är kollegan som troligtvis slitit av sin hälsena.

2 kommentarer:

  1. Ja det kan man kalla en otrolig dag. Jag märker också på Joel och Jenny att dom börjar bli slitna nu så det är tur att det inte är långt kvar för ett långt och härligt sommarlov. Jenny har haft massor med prov det sista ca 5 st i veckan, vi föräldrar tog upp detta men det verkar inte har blivit bättre. tur att det inte var Anders som råkade illa ut denna gång i fotboll. Dom kanske ska fundera på att göra något annat i stället för fotboll. Nu ska jag på möte i Joels skola. Kram från ett regnigt och kallt Sverige.

    SvaraRadera
  2. Hej på er, jag satte också hjärtat i halsgropen innan jag läst färdigt bloggen. Jag hoppas verkligen att Anders tar det lugnt på planen och inser att han inte längre är 21 år eller så. Jag kan förstå att blåsor i munnen kan vara ett jätteproblem i slutet av termingen. Hoppas nu ni alla orkar kämpa på tills resan mot Sverige snart kommer. Tur att vi har diskmaskiner, eller ?. Kram och hej från farmor o farfar.

    SvaraRadera