onsdag 8 april 2009

Ups and downs



Dagen började med att en glad kille åkte iväg till skolan för att på eftermiddagen åka på camp till Sentosa. Jag lämnade Elsa som vanligt och när jag var klar med mina morgonbestyr for jag iväg till en butik som jag hade fått rekommenderad för mig. Den hette Tierney´s gourmet och där hade de mycket som en skandinav saknar här i landet. Bl a Ekströms nyponsoppa, blåbärssoppa och chokladpudding. Grovt bröd, försvarets ärtsoppa och kaffe! Jag gick runt med ett leende på läpparna. Ja det var inte billigt, men just då kändes det värt varenda öre.

Strax efter 5 klev Anders in genom dörren. Gud vad skönt att se honom igen! Vi tog ett bad, han, jag och Elsa. Sedan åkte vi till China Town för att äta sen middag. Hittade ett ställe där det blåste vind från fläktarna så Elsas hår flög på detta sättet.

Efter maten strosade vi en stund och precis när vi tänkte dra oss hemåt ringer min telefon. Det är Karls fröken som ringer och säger att han är ledsen och har inte ätit någon middag. Vi kommer överens att jag ska hämta honom efter att det har sett en show som heter Songs of the Sea. När vi möts är han pigg och glad och showen hade varit fantastiskt sa han men han ville inte sova över. Vi åkte hem och nu ligger han i sin säng. I morgon ska jag lämna honom 10.00 vid delfinerna så han ska få vara med om det roliga då också.

1 kommentar:

  1. Hej på er! Hoppas att Karl fick en bra dag efter natten hemma. Ibland är det inte så lätt att fixa allt när man är 8 år. Elsas hår flyger som om hon lånat Carolas vindmaskin från melodifestivalen. Nu är påsken här och vi ska få fint väder upp till 15 grader och en stor sol. Hoppas det slår in. Ha det så gott allihop. Vad är det Elsa äter? det ser nästan ut som huggorm!!Kramar från farmor o farfar

    SvaraRadera