måndag 6 april 2009

Singapore Zoo


När jag kom hem efter att ha lämnat Elsa på skolan hade Jenni skickat ett sms att de skulle tidigarelägga besöket på zoo. Först skrev jag till henne att vi skulle avstå men sen ångrade jag mig och vi åkte. Det var inget som vi ångrade, vi hade en jättetrevlig stund bland alla djur.

Krokodilen var farligt nära oss människor. Det är lätt att klättra över till alla djur inbillar man sig när man går där. I princip ser man inga stängsel och dylika anordningar.

Många apor och fåglar kan röra sig ganska fritt i parken så man får se sig noga för. Plötsligt kom det en skötare med två schimpanser gåendes Han gick till ett träd och där fick de två klättra upp, det var häftigt att se att en hängde rakt över oss.

Vi såg ingen matning av djuren men när jag och Elsa var där såg vi på när Girafferna fick mat. Kortet från de vita tigrarna blev inte bra för då hade det börja regna.


Vi promenerade i ganska snabb takt förbi olika djur. Det var varmt och mycket vatten gick det åt. Målet var att komma till vattenlandet för lek och lunch. Där hade vi alla det skönt barnen sprang runt och roade sig och vi vuxna satt ner och drack kaffe. Efter ett tag började det att komma regn, inte mycket men tillräckligt för att man vill komma vidare. Dessutom hade klockan rusat iväg och jag kände att det var dags för mig och Karl att skynda vidare om vi skulle se några fler djur och inte komma i tidsnöd för att hämta Elsa.

Ju närmare utgången vi kom utgången destomer regn kom det. När vi klev in i taxin öste det ner. Himmelen var verkligen öppen och bilarna kröp fram i snigelfart. De fick också gratis tvätt för vattnet hann inte att komma undan.
Jag var rädd att Elsa skulle tjura ihop när jag berättade för henne att vi hade varit till zoo men hon tog det med ro. Dessutom fick hon Naggets som hon älskar.

Nästa gång vi åker till zoo hoppas vi på uppehåll hela dagen och att vi inte måste åka hem för att någon ska hämtas. De här två gångerna jag har varit på zoo har jag sett halva parken och jag längtar att få se hela!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar