torsdag 9 april 2009

Dolphin lagoon


Skärtorsdag och barnens sista skoldag för denna veckan. I morgon är det public holliday och då är de flesta lediga. Här i landet firas inte påsk som det görs i Sverige. Vi är åter i arbete på måndag. Men först till dagens äventyr: Dolphin lagoon



Idag följde jag med Karl till Sentosa för att titta på delfinerna. Han var oerhört sugen att få klappa delfinerna men undrade samtidigt varför de inte fick bada med dem. Jag förklarade att det går inte när det är tre klasser som ska vara där samtidigt, det blir helt enkelt omöjligt att se en delfin i lagunen. Som jag förstod kallas denna sorten för pink dolphin och var en sötvattensdelfin. Den skulle visst bli mer och mer rosa ju äldre den blev. Karl sa efter han hade klappat delfinen att han hade trott att den skulle vara mjukare i skinnet.

Titta nu och bli lite avundsjuka för det blev jag när jag tog denna filmen. Efter att barnen hade ätit lunch for jag och Karl hem. De andra skulle åka och hämta sina väskor och ta buss tillbaka till skolan men det behövde inte vi göra.

Hämtade Elsa 15.20 och när vi kom ut från skolan ösregnade det. Jag hade inte tagit med mig något paraply så vi blev ganska blöta på vägen hem. När vi kom hem hade regnet slutat. Nu ska vi bara ha en skön kväll då vi tror att Anders är ganska trött efter tidsomställningen.

9 kommentarer:

  1. Vad läckert! Förstår att du oxå blev lite avundsjuk, vem drömmer väl inte om att få bada med delfiner...? (Okej, han fick ju inte bada med dem, men klappa är ju inte illa)

    GLAD PÅSK på er hela familjen!
    Kramar från ett regnigt Sävar

    SvaraRadera
  2. Hej hopp nu är jag tillbaka,nu har jag gjort min påsk på jobbet(pust). Här hemma har vi sjukstuga. Alle har haft feber i 1,5 vecka.Han var feberfri i dag,men nu har Anton feber och spyr.
    Hv , ja vad ska man säga. JAG känner på mig att nästa år tar vi det.......
    Hälsa barnen att vi tycker att dom är jätte modiga.
    Ta hand om varandra påsk kramar ifrån mig.

    SvaraRadera
  3. Röshult i solsken9 april 2009 kl. 22:50

    Oj,oj,oj vilken upplevelse. Den som inte blir avundsjuk på dig vet jag inte vad han/hon skall göra. Tänk att stå där i vattnet och få klappa en delfin!!! Synd att jag inte hörde telefonen när du ringde, jag var på A6. I kväll pratade jag med mamma o pappa sent så du hade somnat. Vi får pratas vid i morgon för jag vill höra dej berätta. Kram till dig, Elsa, mamma o pappa från farmor o farfar.

    SvaraRadera
  4. Kul grej... hade knappast varit möjligt på en vanlig utflykt från Taheskolan.

    SvaraRadera
  5. Hej på Er!
    Försökte ringa idag men kom ej fram! Har jobbat idag och ska nu hämta Malin och barnen på flyget. Pappa och Kjell är på väg ner med lastbil! Hoppas att är bra med er. Tänk att Karl har klappat en delfin!! Har Elsa titta mera på Harry P?

    Kramar från mamma till ER ALLA! GLAD PÅSK!

    SvaraRadera
  6. Hej jovisst blir vi svartsjuka,tänk att du har fått göra det vi nästan alla drömmer om.På söndag skall jag visa bilderna för Joel och Jenny för dom är hos sin farmor och har påsklov. Sara jag skulle bli jätteglad om du kunde skicka tel nr till oss vi kan nå er. Nu skall jag städa färdigt i solskenet och sedan ska vi handla. Ha det så gott så hörs vi. Helene,Hasse,Jenny,Joel.

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Malin här. Är nu i Umeå och har läst det senaste som jag missat. Härligt och spännande med mycket djur. Testar även att skapa en profil åt mor. Kram på er från tre nya Umeåbor (som tror att de är på semester).

    SvaraRadera