torsdag 23 april 2009

Engelska


Jag har vi ett par tillfällen sett en tjej ner vid poolen och hejat på henne. Idag började vi prata och det visade sig att hon och hennes kille kommer från Danmark. Vi hade en trevlig tid med mycket prat, men pratet gjorde vi på engelska. Både hon och jag tyckte att det var mycket lättare att förstå varandra när vi pratade på engelska! Som hon sa: det är ju genant att vi pratar engelska men jag förstår inte vad du säger när du pratat svenska. Jag kan bara hålla med. Vissa ord som jag har svårt att hitta på engelska kunde vi ändå klara på våra respektive språk!!

På eftermiddagen bjöd jag in henne på kaffe och vi blev sittande här i två timmar och pratade, det var så roligt. När Anders kom hem tog vi en tur ut. Jag har sett denna lekpark när jag åkt förbi och undrat när vi skulle ta oss i kragen och gå dit. Det blev idag och då visade det sig att vissa delar var avstängt pga av att de målade om. Barnen fick i alla fall leka en stund och det var de glada åt.

Jag kom på mig själv att jag inte har visat "hörnet" för er läsare. Här äter vi ganska ofta, för det mesta hämtar vi hem mat. De serverar god kinesisk mat för de flesta smaklökar.

2 kommentarer:

  1. Hej nu följer med er på bloggen igen. Jag kom hem från sjukhuset idag. Jag har bara lite ont i magen men Alvedon brukar hjälpa. Vilken fin lekplats ni har hittat där kan ni nog leka många timmar när den är färdig. Kramar från Helene Hasse Jenny och Joel.

    SvaraRadera
  2. Hej på er, kul lekpark där går det nog att trivas. Här i Röshult har vi inget "på hörnet" där man kan äta gott eller hämta, kanske kan det vara en affärsidé, men kundunderlaget är nog ganska litet. I Röshult är det soliga och sköna dagar. Jag tvättar och torkar ute. Nu är alla trasmattorna tvättade och två av dom ligger på ett renskurat altangolv. Det blev jättefint. I morgon åker vi till Motala, hoppas farfar kan följa med, och tittar på labbevalp. Hoppas nu att valpen och vi blir glada och belåtna med varandra så att hon kan flytta hem till oss om två veckor. Jag är ganska säker på att vi ska kalla henne för Tora. Hej från farmor o farfar

    SvaraRadera