lördag 31 oktober 2009

Dykutflukt på tisdagen

På måndags eftermiddagen gjorde jag och Anders ett prova-på-dyk som för Anders del gick bra men för mig lite mindre. Problem att tryckutjämna och lite obehagskänslor i magen gjorde att jag avbröt dyket och beslöt mig för att inte gör några mera dyk under vistelsen.

Dock följde hela familjen med ut till ön Balicasag för att vara med och titta hur det såg ut där. Vädret var fint men det gick lite för stora vågor för att barnen skulle få snorkla. Jag gjorde det dock och fick se två sköldpaddor under vattnet. Anders såg mycket mer av dessa varelser och även en hel del fisk bl a Barracuder.



Så fort vi satte fast båten på en boj kom det ombord en kvinna som ville sälja smycken till oss.


Efter första dyket gick vi i land för att vila en stund och jag och barnen fick stanna kvar, välja ur de vita lådorna kött och fisk som skulle bli vår lunch.


Den här bilden är lite missvisande för Karl gillade faktiskt köttet som vi åt. Fisken som vi valde att få grillad hade också bra smak.



Den här killen var med ombord för att hjälpa till med båten, här balanserar han i fören när vi är på väg att plocka upp dykarna. När båten blev blöt var det jättehalt att gå på den, jag slog i mina ben när jag gick upp på stegen och har fortfarande kvar några snygga blåmärken, men den här killen hade tränat och hade bra balans.


Totalt var det tre män med på utflykten, en instruktör och två som såg till att allt fixades på båten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar