söndag 18 oktober 2009

Brödbak


Inspirerad av så många andra som är duktiga och bakar sitt bröd själv har jag nu hakat på trenden. För några veckor sedan satte jag en surdeg som jag nu har haft i 3 veckor. Brödet blir bara bättre och bättre och jag följer ett grundrecept men blandar i lite vad jag vill. Båda barnen har vägrat att smaka men idag smakade Karl och till sin egen förvåning tyckte han att det var ok.

Jag fick lite tid för mig själv under eftermiddagen för Karl var hos Mathias och lekte med honom. Att göra brödet tar lång tid för det ska jäsa sammalagt 4 timmar!

I morgon är vi åter tillbaka till verkligheten. Lovet är slut och skolan väntar, samt att våra Sverige resenärer kommer på eftermiddagen. Vi längtar mycket efter dom, men vi har haft en bra ledighet ändå!

Som om inte det skulle vara allt så verkar det som att kineserna som har tältet nere i parken ska börja sin ceremoni med ett massa trummande, precis när vi ska lägga oss tidigt.

1 kommentar:

  1. Vad gott brödet ser ut. Jag kan riktigt känna hur gott det luktar i eran lägenhet. Vilken tur Karl att du vågade smaka innan brödet tar slut.
    Jag förstår att det blir kul att träffa Anders och Elsa i morgon. Ni får krama från oss också. det är synd att vi inte hinner träffa dom när dom kommer till Sverige. Kram Helene.

    SvaraRadera