tisdag 7 september 2010

Minneskort?

Idag blir det inga bilder... När jag och Per kom ner till China Town och jag skulle börja fotografera visade det sig att jag hade glömt minneskortet till kameran i datorn. Jag höll på att smälla av då det är andra gången som jag åkt till China Town och gjort samma sak. Med solen stekandes över våra huvuden tog vi oss ann detta myller av gator och människor. Jag slutar aldrig förvånas hur många människor det är som rör sig i dessa kvarter. Vi åt lunch på den stora food court:en som ligger mitt i smeten, men kaffe fick det bli på Arab street. Dit åkt vi efter lunchen och det är en så stor kontrast att det är svårt att förstå, måste upplevas. Lugnet och ljudnivån skiljer sig så enormt.

När vi kom hem tog Per med sig barnen ner till poolen för ett dopp medan jag åkte till skolan för ett informationsmöte med årskurs 4. De ska på camp om två veckor och kommer att sova i tält ute på Pulau Ubin i två nätter. När jag kom hem var Anders hemma och hade redan fixat middag till barnen. Vi vuxna gick bara bort till Jalan Membina och åt en riktigt härlig middag (lokal mat). Jag gick hem efter detta för att lägga barnen och Anders och Per är fortfarande ute, de skulle gå och dricka vin var de det sista som de sa till mig innan taxin åkte iväg!

2 kommentarer:

  1. Hej! Vilken otur med minneskortet. Kanske blir det fler turer. Tredje gången gillt heter det ju. Nu hoppas jag att barnen och Hasse får vara friska dom har inte fått min förkylning ännu peppar peppar ta i trä. Joel tycker att det är kul att ha börjat 3:an dom har haft slöjd för första gången. Han kom hem med ett jättefint bokmärke som han hade sytt i syslöjden. Hoppas att Karl får kul på sin camp när han ska åka dit. Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Du får göra ett nytt försök när vi kommer! :0)

    SvaraRadera