torsdag 20 augusti 2009

Våran dag

Varje morgon går i ett rasande tempo, först ska snackslådan göras, frukosten dukas fram och barnen ska väckas. Det tar som vanligt ett bra tag att få upp dem och sedan ska jag som frukostälskande mamma försöka acceptera att jag har en dotter som har jättesvårt att äta på morgonen...

Sedan måste jag säga till Elsa flera gånger att hon måste göra sig klar, för bussen väntar inte på henne. Det har inte riktigt sjunkit in hos henne att det är så. Idag tog jag mig en skön promenad när barnen hade åkt och jag var hemma igen runt 9. Dusch och vid 10 gick jag till Fair Price för att handla. Tvättmaskinen har gått för fullt hela dagen. Hängde tvätt nr 2 innan det var dags att åka till Orchard Road för att träffa Fatima, hon och jag skulle äta lunch ihop. Mycket trevligt och många tankar och funderingar om hur barn är utbyttes. Efter kaffet var det bara att traska till skolan för att hämta upp barnen. Karl skulle ha Linus med sig hem och man får inte byta buss och åka med kompisar hem, därför fick jag hämta.

Fullfart fast man kunde se att killarna gått fyra dagar i skolan och var lite spaka. Det blev ganska mycket spel och tv-tittande. När Linus åkt hem var det dags för barnen att göra sina läsläxor. Nu ligger de i sängs och jag hoppas att de snart sover. I morgon är en annan dag som man säger, eller ganska snarlik...

1 kommentar:

  1. Hej! Ja det är inte så mycket att göra åt när man har barn som Elsa och inte gillar frukost Joel är lika dan, Jag har börjat med att skicka med en extra frukt som han kan ta innan lunchen, fundera på macka också men har ej bestämt mig. Idag såg jag fram imot och få äta fläsk med löksås och potatis så jag ringde Jenny och bad henne ta upp fläsket, men det blev lite fel så nu får vi äta fläskkotletter i stället. Vilken spännande marknad ni var på i går, vilka fina blommor jag förstår att dom står i erat fina skåp i vardagsrummet. I går kväll var vi ute och provkörde den nya volvon det var en häftig upplevelse att köra turbo, så nu blir det en sådan bil. När vi har blivit ägare till bilen om en 6-7 veckor det tar ju lite tid att bygga den så ska jag be Hasse ta ett kort så ni får se hur den ser ut. Nu ska jag gå kolla till kotletterna och göra lite mat. jag håller med dig om att i morgon är en annan dag inte mycket som skiljer. Ha det gott kram Helene.

    SvaraRadera