tisdag 11 augusti 2009

NU kör vi!


Nu har dagen som Elsa har längtat efter äntligen kommit! Hon var så glad i morse när det var dags att åka. Lite jobbigt var det att vakna men sen kom hon upp glad. Karl tyckte inte att han skulle gå upp mitt i natten, det var fortfarande mörkt! Frukost och sedan iväg. Jag följde med dem idag för jag ville se att de kände sig ok när det drog igång. Jag var med i Elsas klassrum när fröken sa godmorgon och efter det fick vi inte följa med för då skulle klassen ha bild i ett annat klassrum med en annan lärare! Vi visste sedan i fredags att det skulle gå en svensk kille i hennes klass men det visade sig att det var två stycken, jag tror att det är ganska många nya svenska barn som börjat på ISS.

Jag gick i stället och tog en kopp kaffe med Frida och en annan svensk mamma som också hade en dotter i 1:an. Vi blev sittande i flera timmar tills affärerna öppnade. En liten sväng på stan som avslutades med lunch innan det bar hem för att ta emot gubbarna som rengör air-con. Direkt när det var klara tog jag en buss till skolan för att hämta upp barnen. Karl trodde att vi bestämt att de skulle åka skolbuss och honom fann jag i busskön. I morgon kommer båda att börja åka skolbuss, vilket Elsa ser framemot! Efter läxa och läsning har de nu gått och lagt sig, för imorgon lär det inte vara lättare att få upp dem!

2 kommentarer:

  1. Hej på er!
    Ja så var det alltså dags för skolstart! Så fina dom är i sina skoluniformer! Det blir säkert bra att dom båda kan åka skolbuss, Karl kan ju det där redan! Läxa redan första dagen!
    Började jobba i måndags och det har då gått bara bra.
    I morgon blir det kalas hos Eivor då hon fyller år. Malin och barnen har varit hos henne på kollo idag.
    Vi har/haft telefon- och datastrul men Andreas har fixat med detta och felanmält.
    Ska nu gå och sätta igång en tvättmaskin och städa bort efter middan.

    Kram från mormor och morfar

    SvaraRadera
  2. Hej på er, vilka fina barn jag blir nästan tårögd. Tur Elsa att du har en brorsa som kan hjälpa dig till rätta. Åh du Elsa tänk när du blir stor och man frågar dig hur var det när du började skolan? Jo, det gjorde jag i Singapore!!! Då tror nog folk att du skojar med dom. Skönt att du fått hjälp med ditt gröna hår. Idag har farmor jobbat på Bergsgården det skall jag göra torsdag och fredag också. Nu får jag sluta för jag tror att åskan är på gång så det vill till att dra ur alla kontakter. Många kramar till er alla och hoppas att ni har piggat på er nu. Farmor o farfar.

    SvaraRadera