söndag 23 augusti 2009

Gott bröd!

I går kväll runt 22.30 piper telefonen och jag får ett sms från Katja på våning 24 som ber om ursäkt att hon skriver så sent, men undrar om jag har bakplåtspapper hemma för hon höll på att baka bröd och det hon hade köpt dagen innan fastnade det bara på. Självklart kunde jag hjälpa till. På morgonen kom det ytterligare ett sms som undrade om vi ville ha några frallor till frukost och självklart sa jag ja! Elsa riktigt njöt av frallorna.

På eftermiddagen var vi bjudna till Robban och Frida på fika och då skulle Elsa få leka med Maya och Lisa. Karl hade ordnat så han kunde gå över till Linus när de bor på samma condo. Dessförinnan hade jag och Elsa trotsat regnet med en promenad till Tiong Bahru Market för att köpa några blommor. Detta är den andra levande blomman som finns i våra lägenhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar