fredag 14 augusti 2009

Samla kraft

De här sista dagarna har gått åt till att försöka komma tillbaka i gamla rutiner. Så som att komma upp på morgonen, komma i säng, göra läxor och försöka att koppla av. Ja, ni kan förstå att det är glada barn som man har att göra med på morgonen!? Det går ganska bra, jag har ställt in min väckarklocka på Karls rum för att han ska vakna till något annat än sin mammas röst. Funkar sådär. Jag tycker mig känna igen Malin i båda mina barn...

Jag tror att de nog tycker att det är skönt att skolan är igång igen. Fast Karl vill inte erkänna det. Men visst är det roligt att träffa andra barn. Idag följde Linus med hem och lekte till halv 7. Pojkarna har verkligen roligt ihop. Nu väntar en skön helg med sovmorgon som barnen ser fram emot.

1 kommentar:

  1. Hej! Hoppas ni får en lugn helg det låter som ni behöver det. I morgon ska vi åka till Karlsborg och fira Crister det ska bli kul, så här blir det ingen sov morgon, vi får ta det på söndag i stället. Kul att Linus och Karl har så kul ihop. Hur går det för Elsa har hon någon att leka med efter skolan? Jag har glömt och fråga om ni har frisknat till efter all hosta ni har haft?. I dag har jag varit hos frissan det var skönt och få håret klippt. Nu väntar jag på att grillen ska bli färdig så vi kan äta grillad fläskfilè med ris och wokgrönsaker det kurrar ordentligt i magen. I dag har det varit fint väder här med sol igår var det åska. Jenny ringde mig på jobbet och sa att porslinet i vitrinskåpet skakade när åskan dånade och haglade. Jag tror hon tyckte det var lite läskigt att vara hemma själv. Ha det gott kram från Helene.

    SvaraRadera