onsdag 12 augusti 2009

Åka buss

Att ta skolbussen till och från skolan gick som en dans för barnen idag. Elsa tyckte att det var roligt. Det var samma chaufförer som förra terminen men något fler barn på bussen. Efter att de åkt njöt jag av en god kopp kaffe. När klockan närmade sig 10 bar det av mot Svensk kyrkan. Jenni och några fler skulle dit och sjunga med sina barn och då kan man passa på att åka dit och fika och prata. Nu visade det sig att verksamheten inte hade dragit igång ordentligt men sång och fika blev det i alla fall.

Efteråt blev jag bjuden på lunch hos Jenni. Bea och Edward var också där. Vi satt och pratade tills det var dags för mig att åka hem och ta emot barnen. Läsläxa, mat och bad sedan i säng!

1 kommentar:

  1. Hej! Vi har haft lite strul med internet men nu funkar det igen. Vilka fina kläder ni har! Vad kul att det går bra att åka skolbussen själva vad duktiga ni är. Här har Jenny och Joel inte börjat änu dom börjar nästa torsdag, men Joel har börjat på fritids igen och tycker det är jätte kul, det var lite motigt i början men nu går det bra. I dag har Joel besök av sin kompis Anton dom har lekt och haft roligt. Kul för dig Sara och träffa lite vänner jag förstår att ni hade en trevlig stund till sammans. Skönt för dig Elsa att du slapp gå med grönt hår till skolan. Nu ska jag gå och skala potatis och steka lax det börjar kurra i magen. Kram från Helene.

    SvaraRadera