torsdag 25 februari 2010

Mormor och morfar!


Efter många timmars resa är nu äntligen mormor och morfar här! Resan har gått bra, dock har de haft svårt att sova. De kommer nog att sova gott här i några timmar innan deras svenska tidsrytm ger sig tillkänna.


Det blev middag på ett nytt ställe idag. Där fick man tillreda sin egen mat, steka eller koka. Barnen tyckte att det var en hit. Mamma och pappa hade lite svårare med maten, men det ska vi nog ändra på.

Just nu har vi det tufft här. Karl och Elsa ska dela rum och Karl avskyr sin syster som han säger. Kan absolut inte sova med henne. Nu är det dock det som gäller. Mamma och pappa får ta Elsas rum och Björn och Eva får sova i soffan när de kommer i morgon. En dag kvar i skolan och Elsa ska göra något på Assembly:n i morgon.

1 kommentar:

  1. Hej kul att höra att resan gick bra för era besökare. Ja det låter tufft att dela rum. Ett litet tips när Anders och jag var tvungna att dela rum så la vi ut strumpor över halva rummet men det var bara ett litet problem den som bodde längst in i rummet var ju ändå tvungen att komma ut så jag tror inte det funkade så länge. Men jag får hålla tummarna att det går bra en då med Karl och Elsa. Hälsa mamma och pappa när dom kommer till er. Hasse har det bra i Brasilien lite för varmt tyckte han att det var c:a 35 grader i solen. Här har det snöat mer i dag men nu i kväll har det börjat regna så jag hoppas att jag kan köra till jobbet i morgon. Joel har varit hemma idag för dom stängde skolan på grund av risk att taket kanske inte skulle hålla av all snö så han är hemma i morgon också. Ibland undrar jag om vi bor på samma planet när det kan vara varmt i andra länder och kallt som bara den här. Ha det gott önskar Isbjörnarna i Floda.

    SvaraRadera